fredag 10 juni 2011

En het dag

Idag var det närmare 30 grader och det känns. Första dagen jag några gånger sagt -oj vad det är hett! Inte har jag nåt emot värme.Men måste man röra sig i heta bussar och vid livligt trafikerade vägar vid rusningstid tär det nog lite på en. Stod i bussen och hoppades att ingen sku se svettet som rann längs ryggen och benen efter vår promenad. Sista dagen sportlägret var. Härligt! NU är det sommarlov!! Måste "bara" fixa ett kalas till söndagen. Något jag nu inte precis ser fram emot. Speciellt inte då jag börjar ha någonslags konstant huvudvärk. Hoppas det går om. De har lovat åska på veckoslutet. Kanske huvudet anar det. Brukar ofta reagera på väderomväxling.

En liten svettig typ
Underbart, grönt, svajande, långt gräs! Lyckan för en baby!

Skuggan och det svala gräset satt inte heller helt fel för större barn
Här (på bakgården) satt vi någon timme och lekte

Nu ska vi se om jag sku få de äldre i säng. Med väckning vid 7 och denna värme är de så trötta att Trapp redan vinglat omkring en tid.. Sen tänker jag gå och njuta av kvällssolen till palstan. Kommer inte att hinna med det på veckoslutet och de har visst lovat sämre väder till nästa vecka. Tyvärr.

Edit. Någon timme senare är humöret mycket,mycket sämre. Ungarna är vakna,tänderna är och förblir oborstade och sambon är först nu på väg hem från jobbet. Men åtminstone är minsta svettisen lyckligt badad. Måste låsa in mig för att inte tappa nerverna totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)