torsdag 16 juni 2011

Dofterna som värmer mitt hjärta

Förutom då den bästa av de bästa dofterna, babydoften, finns det några till som får mitt hjärta att slå lite extra slag och värmer mig inombords.

Timjan. För mig i tankarna till en lagun i grekland där doften
etsat sig  fast i mitt minne.
Lavendeln. Som snart slår ut i blom.
Frankrike, en underbar gravgård uppe i bergen där fjärilarna
fladdrar kring de stora lavendelbuskarna. Blå "åkrar" som
doftar himmelskt.
Älskar!
Nattviolen. Berusande doft i sommarnatten. Underbar!
Grävde upp några nattvioler och skogsorkidéer vid en vägkant som sku röjas för några år sedan. Glädjen är stor då de verkar trivas, blommar och sprids på palstan.
så fina små prickiga vänner
"skogspartiet"
5 eller 6 prickiga med knoppar och blommor räknade jag igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)