fredag 24 juni 2011

Det gick åt skogen

Syftar då på mitt förra inlägg där jag var på väg till Prisma för att köpa midsommarmat.. Butikerna hade alltså inte öppet till 18 utan bara till 12.. Nå, det är inte hela världen, får väl äta godare på sönadagen då. ;)
Istället tog vi en lång promenad då solen äntligen bestämde sig för att komma fram. En så lång promenad att jag konstaterade att de fina silverskorna skaver..har blåsor på båda lill-tårna. Buu!
Har jag sagt att jag trivs här på området?! Älskar att det tar några minuter att gå till åkrarna!
Mitt promenadsällskap somnade rätt fort
Tänk att vi bor i Helsingfors! Se så mycket grönt!
Nu var där nog fler gäss än kor på åkrarna

lite fakta 
de var lite snabba och det blåste för hårt,men en rätt lyckad bild blev det

De lugna idisslarna var lite väl lata idag

 Så gick vi en sväng förbi Gardenias underbart vackra trädgård.






skon är bättre att tugga på än att ha på foten.. 
 Hittade några pionsorter jag kunde tänka mig att äga.
"Kevätaamu"

"Bowl of beauty" 


min favorit: "Coral charm"
Lisää kuvateksti



Doften var underbar
 Vill du njuta av lite "lantliv" eller vackra blommor rekommenderar jag en utflykt till Vik!  Gardenia är också fint, har café och skötrum men var stäng idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)