lördag 21 maj 2011

Två nätter i skogen

Ja min fina förstfödda fick ju åka på äventyr till Puumalas skog förra veckoslutet. Två nätter sov de i tält med hans pappa och pappans vänner.Pappan och vännerna klättrade på dagarna medan Tripp lekte och utforskade området med en visselpipa i ett band kring halsen om han sku ha stött på faror eller tappat bort sig. Tripps faster kom också till samma ställe följande dag så de fick vara tillsammans på äventyr. Då jag talade med min trötta son på lördag kväll hördes det bara Mamma jag vill stanna kvar här! Så det var en lyckad utfärd!
Min glada skogspojke i köket

Tycker den har så fina färger!

Tripp med fastern vid den vackra sjön

Bra lekplats 

Gissa om allt luktade rök då de hade tälten under samma tak som lägerälden..
Fridfullt


Far och son
(Bilderna är tagna av sambon och hans syster)

3 kommentarer:

  1. Du har jätte fina bilder! Fotar du mycket? Jag lyckas aldrig få så där klara och fina bilder hur jag än försöker

    SvaraRadera
  2. Ja alltså dessa bilder är tagna av sambon och den sista av hans syster.
    Men min kamera kommer nog fram alla dagar,flere gånger.

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt ställe det där Puumala - var ligger det nånstans?

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)