tisdag 3 maj 2011

Playdate

Första gången igen. Första gången min stora pojke åkte hem till sin kompis efter skolan, ja första gången hemma hos någon, förutom på kalas. Han hade tydligen blivit lite orolig då han på nåt sätt fått för sig att jag sku åka i deras bil med dem hem till kompisen men vågade endå och hade haft det jätte roligt! Inte helt otippat önskar han nu att han kunde byta liv med pojken i fråga, han har allt SÅ mycket bättre!!

Eftersom han behövdes hämtas hem först på kvällen så sådde jag frön för brinnande livet då L sov dagssömn på eftermiddagen. Kanske vi får någon skörd i år?! Lite (ja nå inte nu så lite egentligen) blommor hade jag ännu tänkt förkultivera. Fast de ryms inte längre i hyllan snart..

Bl.a. några bönor tog en liten tjuvstart idag, så att maten blir klar fortare!

Nu harmar det nästan att jag inte sådde av dessa i år,de doftar ju så gott!


Steppade också i 45 minuter på nya steppern  efter att jag tagit den i delar och oljat den då den gnisslat något fruktansvärt illa hittills. Klart godkänt fick den! Undrar vad mina stackars ben och skinkor tycker imorgon då pausen varit alldeles för lång. Men så skönt att kunna se på glee och svettas i vardagsrummet igen! Med det bråkande benet vågar jag inte heller springa just nu, fast det harmar lite att inte kunna njuta av vårkvällarna ute på vägarna. Efter vinterns totala överansträngdhet som inte ännu heller blivit bra (nå såklart inte när man inte har möjlighet att ta sjukledigt från jobbet som hemmamamma) vågar jag inte riskera att kroppen säger upp sig igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)