onsdag 25 maj 2011

En tisdag

Bytte ut lite blommor i balkonglådorna. Dessa ville absolut förgylla min vardag! De som fick flytta på sig var egentligen mångåriga och fick därför flytta till palstan.
Var till familjerådgivningen med Tripp på morgonen.Medan han gjorde uppgifter med psykologen gick jag för första gången på familjecaféet som finns i samma våning. Jag hann ju inte vara där länge men redan lite social var jag ju! Trevliga människor träffade jag, några pappor också! (Ja,ja det börjar säkert vara vardag med föräldralediga pappor men blir endå lika positivt överraskad ännu varje gång.) Om jag förstod rätt så borde det nu fixas en till vuxen, förutom då klassläraren, till första klassen nu på hösten. Skönt! Väldigt skönt! De lär vara flera med lite myror i byxorna i gruppen så det behövs nog!
På eftermiddagen gick vi med barnen till palstan. De äldre lekte riktigt fint i flere timmar, hör och häpna! 
De är kloner! Stolta kloner! 

De ritade och sköljde bort, ritade och sköljde bort..

och försvann ut på de gula ängarna
Plötsligt hörde jag Mammaaaa!! Höjer blicken. Ser en en meters unge gå med byxorna hasande kring vristerna och den andra skriker att han har kakkat i byxorna. Igen! Nu hade det dock gått värre. Det var av det stinkande överallt! I och utanpå byxorna, på blusen, händerna, i håret (eftersom han ju skrapar sig hela tiden,mer då han blir nervös). Jag måste erkänna att jag inte betedde mig som mamman ur boken om uppfostran. Blev riktigt arg tom. till min besvikelse. Så onödigt!  Skämdes idag och bad om förlåtelse. Min stackare. Han har superjobbigt med huden just nu. Måste igen ge atarax till natten då han bara skrapar tills blodet rinner. 
Den mindre har också haft lös mage nu i flere dagar, har hamnat byta alla hans kläder flere gånger i dagen. Inte det bästa med vår dåliga tvättmaskin och täppta rör. Inatt ska vi hälla i lite röröppningsvättska och hoppas att maskinen fungerar imorgon. Igår rann vattnet från tvättmaskinen ur handfatet och ner på golvet medan jag var och sådde rovor, kålrot, rödbetor,och spenat. Sambon hade inte märkt något speciellt. Tvättade golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)