söndag 1 maj 2011

1 maj

Veckoslutet har vi spenderat hos svärföräldrarna,hela högen, för första gången på länge.
Kände mig lite udda då jag var ute och sprang efter 22 på valborgsmässoafton.. Men oj så skönt med lite nytt att titta på medan jag sprang/gick (knät bråkade igen,tyvärr). Måste riktigt skratta då jag sprang förbi en gubbe som halv elva på kvällen stod och lyssnade på musik medan han klöv ved med en vedklyvare med väldigt hårt ljud. Han är säkert omtyckt av grannarna.Not!

                                                       Ballongkrig

Pojkarnas farbror fyller år på 1 maj! 
Dagens väder har varit intressant.Kallt med sol,ösregn,hagel och något snöaktigt om vartannat. Ut i skogen gick vi endå, för att det är så härligt då man kan göra det från bakdörren!
L fick premiäråka i vagnen som är utmärkt i skogen!

Han var för en gångs skull alldeles tyst och njöt!

Njöt av våren då han somnat

tills det kom troll och riddare som härjade med svärd och käppar..







De tappra fågelsångsöverröstarna..


fäktades så svärden flög.
erövrade kojor

och slogs mot fienden


Tills Mummi ropade - Kom och äta!! 
och så åt vi alla mat och åkte hem igen.

Hur är det förresten möjligt att det behövs så mycket saker för en natt då man rör sig med småfolk?! Nu står alla kassarna och väntar på att bli upp-packade (av mig) i tamburen..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)