fredag 22 april 2011

Påsklunch

Lite släktlunch har vi hunnit med idag hos min moster, Lukas och jag. I 5 timmar åt vi för att vara noga.. Tur hade jag vett nog att låta de större skippa festen. Tror knappast de sku ha uppskattat den goda maten lika mycket som vi andra.


Man måste ju vila sig innan festen så att man orkar!

                          Jättefint dukat!
                                    Nu börjar det bli trångt vid det stora bordet!
Lukas trivdes duktigt på golvet eller i famnen medan vi åt. Deltog lite i diskussionen också så han inte glömdes bort.
Systra min var vacker bakom busken
En liten powernap hann han med också
Lotta hade gjort jättegod (och väldigt påskig) efterrätt!
Lilla gubben minglade vant
Blev lite mobbad över sina runda ben
       
Lite fysioterapi 

Fick trauman av härjande
Värdinnan hade fått en underbar blomma, Afrikas stjärna
                                                   
Systrar och kusiner med kära.Så stiliga så! Bara Jonna och så min egen sambo såklart fattades



                                                           




2 kommentarer:

  1. Har just hittat denna blogg, jätte fin! Nu hittade jag ju dessutom en massa bekanta här på dina foton (Ipi och Poffer) :) Världen är liten :) H: Maria (housewife.papper.fi)

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Det är ju inte så länge jag har haft den heller..
    Ja världen är väl inte alltid så stor. ;) Ipi är alltså min syster och Poffer min kusin.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)